Modul Lázně programu SmartMEDIX pomáhá řešit dva zásadní problémy lázeňských (či rehabilitačních) provozů:
Jelikož je v lázeňském provozu program SmartMEDIX provozován společně s hotelovým systémem, modul Lázně zavádí do programu datový můstek mezi systémy, a to na nejhlubší úrovni. Z hotelového systému se tak převádí seznamy hostů do kartotéky pacientů a z pobytů hostů se vytváří adekvátní záznamy v programu SMX, z programu SmartMEDIX se naopak „natěžují" hotelové účty lázeňských hostů.
Hlavní prioritou je rychlost a jednoduchost objednávání. Komplexní konfigurace modulu tedy umožňuje recepci a dalším uživatelům objednávat pacienty snadno a rychle.
Modul vychází z faktu, že pro každou objednávku v lázeňském prostředí je třeba určit tyto tři veličiny:
Kromě vzájemného propojení míst, procedur a terapeutů je třeba ještě modulu nastavit, ve kterých časech jsou tyto
tři veličiny k dispozici zadáním pracovní doby. A právě kombinace s pracovní dobou tvoří stěžejní část konfigurace modulu,
která určuje, jak dobře bude modul pomáhat s organizací práce.
Modul je postaven pro tyto základní typy uživatelů:
Pro každého z uživatelů pak nabízí zjednodušení přístupu k nejpotřebnějším datům.
Konfiguraci modulu otevřeme v menu Konfigurace – Konfigurace časování a lázní.
Formulář slučuje všechny potřebné číselníky a pohledy pro kompletní správu celého modulu. Záložky jsou uvedeny v pořadí, v jakém se modul nejlépe konfiguruje.
Nastavení všech procedur je pohyblivé v čase a je rozloženo do dvou částí - pevné a plovoucí.
Terapeuti vedení v modulu Lázně jsou samostatný číselník v programu. Terapeuti nemusí být uživateli programu, s personálem
(uživateli) lze pouze vytvořit propojení. Je to z toho důvodu, že velmi často nemají tito pracovníci ani počítač a do programu se nikdy nepřihlašují.
Terapeutům lze volitelně nastavit i jejich dovednost, pokud neprovádí všechny procedury, které lze provádět na místech, na které terapeuta zařazujeme.
Přidělením procedury terapeutovi také vzniká možnost definovat pro danou kombinaci vlastní pracovní dobu.
Místo v pojetí modulu představuje jakýkoliv prostor, ve kterém se provádějí procedury a který má na starosti určitý terapeut.
Od organizační struktury se liší tím, že konfigurace v modulu nemá žádnou pevně určenou úroveň – tedy není třeba zadávat Zařízení,
Oddělení a Pracoviště. Hloubka struktury pracovišť je bez omezení a záleží pouze na potřebách daného zařízení, jakou strukturu si vybuduje.
Pracovní doba je ta část programu, která k prostoru (místa), činnostem (procedury) a pracovníkům (terapeuti) dodá rozměr času.
Zatím program pracuje jen s pravidelnou pracovní dobou. Můžeme ji definovat v jedné, anebo až v 7-mi vrstvách.
Pracovní dobu lze zadat pro kteroukoliv část uvedenou v levém stromě viz. obrázek níže. Tučně pak program označuje ty části,
které již svou konfiguraci mají evidovanou.
Žádná pracovní doba v daném úseku pro program znamená, že daný úsek pracuje ve stejném čase,
jako jeho ve stromu nadřazený prvek.
Snadná a detailní úprava kalendářů při mimořádných událostech, například při onemocnění terapeuta, nebo výpadku prostor při technických potížích.
Zde je možné nastavit výchozí vzhled všech rehabilitačních kalendářů. Barvy doporučujeme používat hodně světlé a bledé. Na světle vybarveném podkladu jsou dobře vidět obvykle syté barvy procedur
Samotné objednávání, dále nazývané jako časování, je odlišné od běžné práce s Plánovačem SmartMEDIX.
Při časování pracujeme vždy s konkrétním pacientem a využíváme na objednávání desítky cizích plánovačů a objednáváme běžně 30-50 objednávek naráz.
Kalendář nabízí několik způsobů časování a různé náhledy pro různé styly práce časovaček (dle výběru, místa,…) a přehledné shrnutí v kartě objednávek viz. obrázky níže.
Protože se o řádné využití kapacit stárá program sám, a vše nám přehledně zobrazí, může se obsluha více věnovat požadavkům
pacientů a načasovat více pacientů za stejný čas.
Modul nabízí několik komplexních pohledů na provoz, protože každý se hodí k jinému účelu.
Zobrazí nám přehledný seznam aktuálně léčených pacientů.
Nabízí nám pohled na provoz z pohledu terapeutů (Obr.1), míst (Obr.2) a prací. Proti standardnímu Plánovači se liší tím, že je tento pohled určen pro ucelené sledování desítek kalendářů současně.
Jemný filtr a ovládání nám dovolují odpovídat na každou otázku.
Osobní kalendář – Sledování vytíženosti jednotlivých zaměstnanců
Objednávky – Zobrazení statistik objednávek od prostých dat, až po grafické přehledy